Babské radyHubnutíJídlo a receptyNezařazenéPřírodní léčbaZdraví

10 potravin, které mají nejvyšší obsah cukru

Pokud chcete převzít kontrolu nad svou váhou nebo se pokoušíte o dietu, první změna, kterou můžete udělat, je snížit příjem nebo se úplně vzdát cukru. Cukr je zodpovědný za vyšší tělesnou hmotnost a ať už cvičíte sebevíc, tento bílý nepřítel vás bude vždy držet dál od splnění vašich cílů. Často jíme potraviny a ani netušíme, kolik cukru se v nich skrývá. Zde je top 10 potravin, které mají nejvyšší obsah cukru a měli bychom je tedy v rámci zdravějšího stravování výrazně omezit či zcela vyloučit.

Jogurty s příchutí

Dodnes jste možná považovali jogurt za základ zdravé výživy, že ano? Jogurty jsou zdravé, ale jen ty bez příchutě. Dochucované jogurty obsahují umělé aromatické látky a cukry, které rozhodně zdravé nejsou. Přidejte si raději čerstvé ovoce do neslazeného obyčejného jogurtu.

Zálivky

Saláty jsou zdravé, ale přidání komerčně dostupných salátových dresinků snižujeme jejich přidanou hodnotu. Některé zálivky obsahují až 4 gramy cukru na lžíci, takže si dovedete představit to obrovské množství cukru v celé lahvi. Proč si nevyrobit vlastní zdravé zálivky místo těch komerčně dostupných?

Omáčky

Omáčky jako jsou kečupy, barbecue, hořčice apod. obsahují vysoké množství cukrů, určitě víc, než si myslíte. Také způsobují, že sníte větší množství potravin. Místo toho si vyrobte vlastní domácí omáčky nebo máte-li přísnou dietu, vynechejte je úplně.

Potraviny „bez tuku“

Pokud jste se rozhodli, že od nynějška budete konzumovat jen potraviny „bez tuku,“ je čas rychle s tím přestat. Tyto potraviny v sobě mají extra porci cukrů, aby lépe chutnaly. Takže vše, co má na sobě nápis „bez tuku“ vynechejte.

Instantní směsi

Instantní potraviny jako těstoviny do mikrovlnky, polévky, nudle, dortové a koláčkové směsi a další mají v sobě mnoho cukru, konzervantů a dalších látek zvýrazňujících chuť.

Müsli tyčinky

Tyto sladkosti jsou bohaté na bílkoviny a mohou být dobrým zdrojem rychlé energie pro ty, kteří chodí do posilovny a touží si dát občas nějaký pamlsek. Na trhu existuje mnoho druhů müsli tyčinek, některé jsou bez cukru a některé cukr obsahují. Vždy dávejte přednost těm, které obsahují med nebo sirup, nebo těm, které sladké nejsou vůbec.

Ovocné džusy

Ovocné šťávy v sobě mají překvapivě vysoký obsah cukru. Když konzumujete syrové ovoce, jíte vlákninu a také cukr, kterého je ale méně a může být metabolizován. Když ale pijete ovocné šťávy, ať už kupované či domácí, můžete skončit s vysokým obsahem cukru v krvi, a to proto, že kupované ovocné šťávy obsahují umělé cukry pro lepší chuť a ty, které si připravíte doma, mají mnoho cukru díky velkému množství ovoce.

Sportovní nápoje

Sportovní nápoje mají překvapivě také vysoký obsah cukrů. Jsou určeny k tomu, aby vám dodaly rychlou energii. Raději si tedy vytvořte vlastní ze zdravých přísad.

Mražený jogurt

Mražený jogurt se zdá být skvělou alternativou ke zmrzlině pro ty, kteří se snaží jíst zdravě. Mražené jogurty možná obsahují užitečné bakterie, ale mají také vysoký obsah cukru.

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button