„Vlasy-koruna krásy“- říká se. Je pravda, že každý z nás chce mít zdravé, husté vlasy, každému to však není geneticky dopřáno. Nemusíme však zoufat, ke zdravé kštici se lze dopracovat s pomocí odborníků a dodržování určitých pravidel.

Trichologie

Je věda, která zkoumá vlasy, vlasovou pokožku, zákonitosti růstu vlasů, jejich kvalitu, vypadávání, šedivění, lámavost a vše, co s vlasy souvisí. Odborník, tricholog provede odborné vyšetření vašich vlasů a vlasové pokožky a doporučí vám správnou péči, kosmetické prostředky , případně při závažnějších problémech i léčbu, doplňky stravy a podobně.

Kam za vyšetřením?

Trichologická centra nalezenete poměrně snadno na internetu, toto vyšetření poskytují i některé kadeřnické salóny. Základní trichologické vyšetření se pohybuje mezi 500-700 Kč, některé salony prvotní vyšetření provádí zdarma. Existuje i online trichologická poradna, kde vám odborníci poskytnou konzultaci formou mailů, nicméně zde mohu poskytnout jen obecné rady, lepší je samozřejmě přímé vyšetření.

5 rad, jak správně pečovat o vlasy

Odborníci doporučují dodržovat těchto 5 pravidel péče o vlasy. Pokud i přes dodržování všech bodů vaše potíže setrvávají, je vhodná chvíle navštívit trichologickou poradnu.

  1. Základní pravidlo – uvědomte si, že pokožka hlavy je stejná jako pokožka na jiných částech vašeho těla a i ona potřebuje plnohodnotnou péči. Mluvíme o používání vlasových tonik, emulzí.
  2. Používejte správný kartáč – nejvhodnější jsou ty, které mají zaoblenou plastovou špičku, která je šetrná k vlasové pokožce. Vlasy rozčesávejte od konečků, „nervěte“ je silou od hlavy, tím zvyšujete jejich lámavost.
  3. Vlasy myjte vícekrát jak jednou, nebo dvakrát za týden. Čisté vlasy a pokožka lépe odolávají škodlivým vlivům. Kondicionér používejte pouze na střed a konce vlasů.
  4. Dodržujte správnou životosprávu, vyhněte se stresu, který působí předčasné šedivění vlasů.
  5. Konzumujte dostatek vitamínů a minerálních látek, které ovlivňují kvalitu vlasů. Je to především vitamín B, železo a bílkoviny.
Čtěte:  14 jednoduchých způsobů, jak omezit příjem cukru, 2. díl