Hemoglobin je látka obsažená v červených krvinkách a kromě jiného, roznáší po těle kyslík. Nesprávná strava může vést ke snížení této hladiny, což vede k únavě a slabosti a dokonce se může objevit i anémie.

Velmi důležitou úlohu pro dostatek železa v krvi, který se podílí na tvorbě červených krvinek, má vhodná strava.

Potraviny s vysokým obsahem železa

Sušená rajčata

Kromě železa obsahují i velké množství vitamínu C, který podporuje absorbci železa v těle. Můžete je přidat do salátů či omelet nebo si jen tak vychutnávat jejich skvělou chuť.

Sušené meruňky

Stejně jako sušená rajčata, tak i sušené meruňky obsahují velké množství železa a vitamínu C. Navíc poskytují našemu tělu vlákninu, která pomáhá předcházet zácpě. Můžete je konzumovat jen tak, nebo si je přidejte do obilných kaší či snídaňových cereálií. Vybírejte pouze takové produkty, které nejsou sířené.

Datle

Můžete je přidávat do salátů, obilných kaší či snídaňových cereálií nebo si můžete jen tak vychutnávat jejich lahodnou chuť. Dejte však pozor na vysoký obsah cukru, který datle mají.

Granátové jablko

Obsahuje velké množství vitamínu C, který podporuje absorbci železa v krvi. Můžete jej konzumovat čerstvé nebo si z něj připravit lahodný nápoj. Lze jej přidávat do ovocných salátů.

Vodní meloun

Kromě toho, že tělo hydratuje, zvyšuje i hladinu hemoglobinu.

Švestky

Toto malé ovoce je bohatým zdrojem vlákniny a také obsahují velké množství železa.

Dýňová semínka

Díky vysokému obsahu železa jsou skvělým zdrojem pro doplnění železa. Můžete je přidávat do zeleninových salátů nebo je konzumovat jen tak.

Sojové boby

Jsou bohatým zdrojem bílkovin a železa. Můžete je přidat do zeleninových salátů či těstovin nebo je použít pro přípravu výborné pomazánky.

Špenát

Špenát poskytuj našemu tělu velkou dávku železa.

Čtěte:  Zjistěte, jaké vitamíny vám chybí: Souvislost najdete v těchto symptomech

Sezamové semínko

Kromě železa obsahuje také vitamín E, měď, zinek a fosfor. Můžete jej přidávat do celé řady pokrmů.