Ano, pro mnohé z nás je spánek bez sedativ téměř nepředstavitelný. Kolikrát jste v zaměstnání slyšeli kolegy a kolegyně, jak si stěžují, že zase nemohli spát. Dokud si nevzali prášek na spaní. Možná mezi ně patříte i vy. Člověk zkouší usnout, převaluje se v posteli a je čím dál rozčilenější, že nemůže spát. A pohled na vedle partnera, patřící mezi šťastlivce, kteří „lehnou a usnou“, vás ještě víc rozhodí. Vezmete si tedy zázračnou pilulku, která vás pošle do říše nevědomí, hraničícího s bezvědomím a ráno se probouzíte otupělí, unavení a lijete do sebe litry kávy, energetických drinků, či jiných povzbuzujících prostředků. Je to začarovaný kruh.

Jak z toho ven?

Důvodů nespavosti je více. Primárně je to dáno geneticky, tak jako vše v našem organismu. Je pak jen na nás, jak dokážeme s naší genetickou informací naložit a usměrnit ji tam, kam potřebujeme. Jistě každý z nás slyšel obecná pravidla zdravého spánku a usínaní.

  • nejíst před spaním těžká jídla
  • nepít kávu, colu, černý čaj a jiné stimulující nápoje, naopak je doporučováno lehké jídlo, bylinkový čaj, nebo sklenka vína
  • spát v dobře vyvětrané místnosti, barvy v interiéru ložnice by měly být tlumené

Další důvody nespavosti

Přetížení vnitřních orgánů

Podle odborníka na spánek a terapeuta metody C.I.C. je možným důvodem toxické zatížení vnitřních orgánů, jejich špatná činnost. Zajímavé na tom je, že přetížení orgánů se údajně promítá do snů. Zdá se li vám například často, že létáte, je to známka toho, že se mohou objevit problémy s plícemi. Sny, kde se projevuje agrese, zloba, ukazují na špatnou funkci jater. Někdo tvrdí, že se mu sny nezdají. Po aplikování metody C.I.C. se, podle zkušenosti terapeuta, sny jeho klientům začnou zdát – a většinou se v nich objevuje bláto, led, voda – což je známka odblokování a počínající detoxikace organismu.

Čtěte:  Domácí zázračný nápoj, který vrací vlasům přirozenou barvu

Emocionalita

Metoda C.I.C. řeší i emoční a psychickou stránku člověka, která je nezbytnou složkou zdravého spánku. Je to logické, jdete-li spát rozčilení, spánek se určitě nedostaví, pokud ležíte v posteli a přemýšlíte o tom, jak vás šéf naštval, nebo myslíte na nějaký problém, mozek se aktivizuje a zabraňuje vzniku melatoninu – spánkového hormonu. V tomto případě pomáhá detoxikace sleziny, neboť tento orgán je podle čínské medicíny spjatý s emocionalitou člověka. Rovněž vizualizace pozitivních věcí před usnutím je velmi účinná. Je nutné si uvědomit, že žádný problém večer v posteli nevyřešíte, naopak, budete-li nevyspalí a unavení, obtížněji se vám bude řešit i přes den.

Co je metoda C. I. C. ?

Je to metoda vycházející z čínské medicíny a připojuje se přírodním cestám za naším zdravím. Máte-li tedy dost chemických preparátů, můžete zkusit tuto metodu, která se dívá na zdraví člověka celostně – jako na spojení zdravé psychiky, emocionality a zdravého fyzického těla. Jedno bez druhého nemůže existovat. A má-li člověk správně fungovat, musí i zdravě spát.

Spěte, jak potřebujete!

Spánek je fyziologická potřeba. A je dobře si uvědomit, že i tato potřeba je individuální. Nenechte se znervóznit tím, že se cítíte vyspalí po 5ti hodinách spánku, i když jste slyšeli, že dospělý člověk má spát 7hodin. Pokud se cítíte odpočatí, je to naprosto v pořádku.Buďte rádi, že vaše spánkové biorytmy jsou kratší, vaše tělo i mozek se dokáže zregenerovat v kratším časovém úseku. Víc toho stihnete. A my, co potřebujeme spát 7-8 hodin si zase můžeme užít více snění. Jako u všeho, nic není černobílé. Snad jen noc a den.Tak se dobře vyspěte!