Jídlo a receptyZdraví

Kdy zahájit jarní detoxikační jídelníček?

Detoxikace je proces, při kterém se zaměřujeme no to, abychom naše tělo zbavili škodlivých látek, které jednak vznikají během metabolických procesů a jednak se do našeho těla dostávají z vnějšího okolí. Je zaměřena především na posílení jater, ledvin, plic, střev, kůže a na lymfatický systém. Během detoxikace dochází k odkyselení našeho organismu, pročištění krve, k redukci tukových zásob a v případě diabetu ke stabilizaci hladiny krevního cukru.

Kdy je vhodná jarní detoxikace?

Jaké jsou známky toho, že naše tělo potřebuje „vyčistit“? Mezi takové signály patří nečistá pleť, kyselá chuť v ústech, nečistý dech, nechutenství nebo naopak přejídání se, obtíže s vyměšováním, migrény či časté bolesti hlavy, bolesti v oblasti páteře, bolestivost kloubů, pocity únavy a slabosti.

Co z jídelníčku vyřadit

Během očistných dnů je vhodné se vyhnout masu a uzeninám a zaměřit se na stravu rostlinnou se zásaditým charakterem. Mezi další nevhodné potraviny patří cukr, sůl, alkohol, káva , sladké či sycené nápoje, bílé druhy pečiva a mléčné výrobky.

Jídla bychom si měli připravovat vařením, dušením nebo zapékáním. Ideální je konzumace co nejvíce potravin v syrovém stavu.

Vhodné potraviny

Především se jedná o ovoce a zeleninu. Obsahují enzymy, vlákninu, vitamíny a minerály. Zeleninu volme hlavně listovou a kořenovou.

Důležité je také zaměřit se na zdravé přílohy. Ty v žádném případě nepředstavují knedlíky, těstoviny nebo bílá rýže. Vyzkoušejte třeba jáhly, pohanku, amarant, quinou, ječné kroupy nebo indiánskou rýži. Ke snídani si můžeme připravit jahelnou kaši se skořicí, vlašskými ořechy a medem.

Zapomínat nesmíme ani na pitný režim. Pokud tělu nedodáme dostatek tekutin, dochází ke zhušťování krve a zpomaluje se pohyb mízy, jež nás hůře zbavuje toxických látek. Mezi vhodné tekutiny patří čistá neperlivá voda, může být i kohoutková. Rozumnou alternativu tvoří i bylinné čaje. Očistu jater zajistí ostropestřec, pro očistu ledvin můžeme zvolit přesličku rolní.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button