Vystupující žíly na nohách, drobné modřinky, tzv „pavoučci“ nejsou jen estetickou záležitostí, která trápí mnoho žen, ale i mužů, ale jsou i známkou zdravotního problému –  nesprávné funkce tělního oběhu. Příčinou jejich vzniku může být těhotenství, užívání antikoncepce, kouření, ale i např. zaměstnání, kde jsou lidé nuceni dlouho stát. Svou roli hraje i dědičnost. Křečovými žilami obecně trpí více ženy, než muži, což vyplývá samozřejmě i z příčin vzniku.

Úprava jídelníčku

je primárním bodem pro prevenci vzniku, či léčbu křečových žil. Obecně je doporučováno zvýšit příjem vitamínu C a E – ideální je pít citrónovou a grapefruitovou šťávu.
Tyto vitamíny dokáží zlepšit krevní oběh a posílit kapilární stěny.
Dále se doporučuje do jídelníčku zařadit listovou zeleninu – především pórek, česnek, cibuli, pažitku. Z ovoce preferujeme jablka, hrušky, hroznové víno a meruňky. Pečivo, rýži i těstoviny v celozrnné formě.

Pohybová aktivita

je i tady nezbytná. Ideální je rychlá chůze, nebo plavání. Nohy dávejte do zvýšené polohy, jak nejčastěji můžete, sledujte např. televizi s nohami pohodlně opřenými. Zkuste jednoduché cvičení, kdy vleže na zádech zdviháte nohy kolmo k tělu a zase pokládáte.V podstatě jakékoliv lehké posilování nohou posiluje krevní oběh i svaly a podporuje cirkulaci krve v žilách.

Babské rady

existují i pro tento zdravotní problém. Nejen zvýšený příjem rajčat,ale i obklady z nich by měly vzniku i redukci křečových žil napomoci. Rajčata nakrájíme na plátky a přikládáme na postižená místa, můžeme převázat, aby na místě držely. Měly bychom je vyměnit po hodině, max třikrát. Tuto proceduru opakujeme tři až čtyři dny.

Účinky bylinek

mohou samozřejmě také pomoci. Čínská medicína doporučuje na křečové žíly jinan dvoulaločný (gingo biloba), lidoví léčitelé pak odvar z kopřiv, šípků a hluchavky.

Masáže

jsou dalším účinným pomocníkem v boji proti vystouplým a popraskaným žilám. Ať sprchování studenou vodou, kartáčem, či jen rukama, vždy postupujeme od chodidel směrem nahoru.

Důležitě je i dýchání. Vše souvisí se vším, takže logicky správné prokrvování rovná se správné dýchání. Denně se alespoň pár minut soustřeďte na hluboké a pomalé vdechy i výdechy. Zpočátku se může lehce točit hlava, ale vaše tělo bude vám bude za přísun kyslíku vděčné.