Přírodní léčba

Jak pečovat o srdce podle čínské medicíny?

Všichni známe ten pocit, kdy přehřátí jdeme po ulici, sluneční paprsky se do nás opírají, pot z nás teče a srdce prudce buší. Horko je pro naše tělo zátěž a pro naši srdeční „pumpu“ pak obzvlášť. Jak pečovat o srdce podle čínské medicíny, abychom zvládli nejen léto?

Výživa

Jako vždy jedním z nejdůležitějších prvků je naše strava. Jako vyrovnání k horkým letním teplotám by náš jídelníček měl obsahovat především lehkou, snadno stravitelnou a chladnou stravu. Ideální jsou tedy samozřejmě saláty a čerstvé ovoce. Avšak lidé, kteří i v teplých dnech pociťují někdy chlad, by měli chladnou stravu proložit lehkými jídly, ideální jsou zeleninové polévky, různé varianty jídel s rýží, kuskusem, bulgurem a dalšími obilninami.

Na posílení funkce srdce jsou vhodné tyto potraviny:

meruňky, broskve, jahody, švestky, kukuřice, slunečnicová semínka, pažitka, červená čočka, chřest, čekanka a smetánka lékařská.

Na zlepšení kvality krve:

Potraviny, které obsahují hodně chlorofylu – tedy zelená zelenina – špenát, zelí, brokolice, petržel, kopřivy. Vhodná je také červená řepa, fazole, mořské řasy, vajíčka, ryby ( i sardinky, které nejsou tak finančně náročné).

Funkce srdce by mohla být poškozována příliš ostrou stravou, živočišnými tuky. Zvlášť v létě bychom se měli vyhýbat kořeněným jídlům a pokud máme vyšší cholesterol, který zabraňuje přenášení kyslíku k srdci, bychom tyto potraviny měli výrazně omezit.

Tělesná cvičení

Pro posílení srdce, který funguje vlastně jako každý náš sval v těle, je ideální cvičení. Třikrát týdně bychom tedy tělesným cvičením tento nejdůležitější sval měli posilovat, zátěžovým cvičením v podobě aerobních aktivit. I tyto aktivity bychom měli přizpůsobit našemu zdravotnímu stavu. Mezi nejzdravější patří rychlá chůze.

Velmi důležité je srdce uvádět do klidu, rovnováhy a protahovat meridiány – energetické dráhy. Ideální cvik je tento:

Posaďte se na zem se široce rozevřenými koleny, spodní část chodidel se dotýká. S nádechem se mírně předkloňte a s výdechem jděte do hlubokého předklonu, S každým výdechem zkuste jít hlouběji. Cílem je dostat hlavu, kolena i lokty co nejníže k zemi. Postupujte však pomalu, postupně. Před protahovacím cvičením se doporučují provést zahřívací cviky.

K čínské medicíně tato metoda neodmyslitelně patří. Je lépe jít k odborníkovi, který reflexní body srdce aktivuje a tím se zkvalitní a posílí funkce vašeho srdce. Chcete-li masáž reflexních bodů provádět doma, nachází se na „bříšku“ na spodní straně levého chodidla. Masáž by měla být prováděna jemně, přes celé bříško chodidla postupně.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button