HubnutíJídlo a receptyZdraví

Během tréninku je potřeba dodržovat zásady správného stravování

Pokud provozujeme jakýkoli druh pravidelné pohybové aktivity, je potřeba znát potraviny, které jsou vhodné konzumovat předa po tréninku a také eliminovat ty, které našemu tělu během cvičení neprospívají.

Jestliže zvolíme vhodné potraviny před cvičením, dodáme tělu potřebnou energii a vytrvalost. Energii vyžaduje každá druh pohybu, není radno tedy stravu podceňovat i když jdeme třeba jen běhat nebo se budeme věnovat rychlé chůzi. Pokud naše tělo vystavujeme fyzické námaze, což pohyb je, začne spalovat zásoby glykogenu, který má v těle uložený. Pokud jej bude postrádat, budeme se cítit unavená a vyčerpaní.

Potraviny vhodné před tréninkem

Mezi vhodné potraviny před tréninkem patří ovesné kaše, ovocné smoothie, vaječný bílek, banány, libové kuřecí maso, rýže, jogurty řeckého typu, sušené ovoce, ovesné vločky, proteinové tyčinky a koktejly, jablka, arašídy v přírodním stavu, cizrna, zelenina nebo celozrnné druhy pečiva.

Potraviny nevhodné před tréninkem

Některé druhy potravin nás naopak mohou zpomalovat, mohou být příčinou zažívacích obtíží. Patří mezi ně fazole, mléčné výrobky, ovocné džusy, soda, sladkosti, alkohol nebo jídla pikantní chuti.

Potraviny vhodné po cvičení

Také po cvičení je potřeba volit vhodné potraviny. Záleží však na tom, z jakého důvodu cvičíme.

Pokud je to pro úpravu váhy, není vhodné konzumovat ihned po skončení cvičení, je potřeba alespoň hodinu vyčkat. Pak je možné zaměřit se na potraviny s vyšším obsahem bílkovin a doplnit je o sacharidy.

Jestliže je naším cílem nabrat svaly, je potřeba tělu dodat tělu po cvičení sacharidy a za nějaký čas bílkoviny.

Jestliže se po cvičení dostaví chuť na něco sladkého, rozhodně není vhodná čokoláda. Ideáílní volbou je kousek ovoce nebo zeleniny či proteinová tyčinka.

POZOR

Nesmíme zapomínat ani na pitný režim. Ideální je čistá, neperlivá voda.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button