Jablečný ocet byl využíván pro medicínské účely nejméně 12 000 let v Asýrii a Babylonii. Využívali ho také Egypťané a Řekové před bezmála 2 400 lety.

Jablečný ocet vznikl fermentací šťávy z drcených jablek. Tato fermentovaná šťáva pravděpodobně obsahuje vitamíny a minerály, které můžeme najít v jablkách, ze kterých je ocet vyroben. Mezi tyto vitamíny a minerály patří:

  • Vitamíny B1
  • Vitamín B2
  • Vitamín B6
  • Vitamín C
  • Významné množství kyseliny octové a citronové
  • Biotin
  • Kyselina listová
  • Niacin
  • Kyselina pantothenová
  • Trochu pektinu
  • Sodík
  • Fosfor
  • Draslík
  • Vápník
  • Železo
  • Hořčík

Zahrnutí jablečného octa do vašeho jídelníčku bude nejen jednoduché, ale i prospěšné vašemu zdraví. Přidejte ho do salátových dresinků, majonézy a do vašich oblíbených receptů.

Někteří lidé ho ředí s vodou nebo s jejich oblíbeným nápojem a směs vypijí. 1-2 čajové lžičky až 1-2 lžíce denně je běžný doporučený příjem, aby se projevily prospěšné účinky jablečného octa.

Říká se, že 2 lžíce jablečného octa ve sklenici vody dvakrát denně, smíchané se lžící medu, léčí nachlazení, chřipku, rakovinu, pomáhá s hubnutím a je skvělým léčivem na rány a jizvy.

4 důvody proč pít jablečný ocet s každým jídlem

  1. Naše tělo je schopné zužitkovat železo z jídla které sníme, pokud je dodán jablečný ocet. Obsažené kyseliny napomáhají uvolňovat želeno v potravinách, jež konzumujeme.

Železo je klíčová složka hemoglobinu a myoglobinu, které jsou zodpovědné za přenos kyslíku do buněk v celém našem těle. Kyslík je důležitý na spalování kalorií, které se mění na energii pro naše tělo.

  1. Jablečný ocet může být užitečný pro diabetiky a lidi s náběhem k cukrovce (pokud berete léky na snížení krevního cukru, poraďte se nejdříve s lékařem, než zvýšíte příjem jablečného octa), protože je prospěšný vůči funkci inzulinu a hladině krevního cukru. Významně snižuje krevní glukózu a reakce inzulinu, krevní cukr a pokud sníte 2 lžíce jablečného octa před spaním, můžete snížit krevní cukr nalačno až o 4 %.
  2. Mnoho studií dokazuje, že jablečný ocet napomáhá jezení méně kalorií a ke spálení těchto kalorií na energii a tím pomáhat k hubnutí.
Čtěte:  Snídaně, která vám za pouhý měsíc pomůže zhubnout 4,5 kilo

Konzumace jídel s vysokým obsahem uhlovodíků v kombinaci s jablečným octem může zvýšit pocit sytosti. Studie zjistily, že lidé takto snědí o 200-275 kalorií méně po zbytek dne.

Studie u obézních jedinců ukázala, že „denní konzumace octa vedla k redukci tuku, obvodu pasu, ke snížení triglyceridů v krvi a k úbytku na váze.“ Studie byla provedena v rámci dvanácti týdnů.

Toto jsou výsledky:

  • 1 lžíce: váha snížena o 1,2 kilogramy
  • 2 lžíce: váha snížena o 1,7 kilogramů

Tento výsledek je pokládán za zdravější a více pravděpodobný k udržení nízké váhy, pokud byl dosažen v postupném procesu, jako ukazují tyto výsledky studie.

  1. V Číně je konzumace jablečného octa spojená se snížením rizika rakoviny jícnu. Podle aktuálního výzkumu je také možné, že jablečný ocet napomáhá prevenci rakoviny.

V případě přírodní léčby rakoviny je nezbytné alkalizovat tělo. Běžný ocet má neutrální pH faktor. Při pokusu docílit většího vnitřního alkalického pH konzumujte jedlou sodu společně s jablečným octem, který sníží hydrouhličitany, jež musí vyprodukovat slinivka břišní. Tato léčba by měla pomoci alkalizovat a okysličit tělo, které tím vytvoří prostředí nevhodné pro vznik a přežití rakovinných buněk.

Další výhody jablečného octa:

  • Pomalé trávení (gastroperéza)
  • Tiší křeče a bolest nohou
  • Uklidňuje žaludek
  • Tlumí bolest v krku
  • Pomáhá při problémech s nosní dutinou
  • Snižuje vysoký tlak
  • Zklidňuje bolest kloubů
  • Předchází infekcím
  • Zpevňuje slabé kosti (osteoporóza)
  • Zlepšuje cirkulaci krve
  • Zklidňuje a bojuje proti akné
  • Pomáhá při spálení od slunce
  • Bojuje s onemocněními spojenými s pásovým oparem
  • Zklidňuje kousnutí a předchází infekcím
  • Léčí a předchází:
    • Lupům
    • Křečovým žilám
    • Kopřivce
    • Krvácení z nosu
    • Ranní nevolnosti
    • Problémům se spánkem
    • Škytavce
    • Svalovým křečím
    • Ušní infekci
    • Průjmu
    • Chronické únavě
    • Zánětu močového měchýře
    • Otravě jídlem
    • Vypadávání vlasů

Zdroje:

  • https://lahealthyliving.com
  • www.webmd.com
    •http://m.care.diabetesjournals.org/content/27/1/281.long
    •http://m.care.diabetesjournals.org/content/30/11/2814.full
    •http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/20068289/

ZANECHAT ODPOVĚĎ