Dlouhé vlasy jsou cílem, kterého se mnoho žen snaží dosáhnout. Kromě speciálních šampónů, masek a všelijakých jiných přípravků, změna výživy také pomůže urychlit růst vlasů. Co byste tedy měli konzumovat pro delší a hlavně zdravější vlasy?

Losos

Omega-3 mastné kyseliny obsažené v této rybě posilují vlasové folikuly a stimulují růst vlasů. Vědecké pokusy ukázaly, že konzumace produktů obsahujících tyto kyseliny zkracuje telogenovou fázi (období klidu vlasových folikulů) po dobu půl roku. Kromě toho obsahuje losos vitamín B12 a železo, které také pomáhají pro rychlejší růst vlasů.

Ústřice

Ústřice jsou zlatý důl zinku, díky kterému vlasy rostou rychleji a stanou lesklými. Jedna ústřice denně více než vyrovná každodenní potřebu tohoto prvku. Samozřejmě, že je téměř nemožné léčit každý den vlasy takovouto pochoutkou. Můžete je nahradit pšeničnými otrubami, hovězím masem (zejména játry) a vepřovým masem. Tyto potraviny totiž obsahují také dostatek zinku.

Kuře

Kuře je bohaté na živočišné bílkoviny, které potřebujeme k výrobě keratinu – látky, která tvoří vlasová vlákna až z 80%. Nedostatek bílkovin po dobu pouze 2-3 měsíců vede k zastavení růstu vlasů i ke ztrátě vlasů. Jiné libové druhy masa (krůta, králík) také obsahují dostatek živočišných bílkovin.

Vejce

Vejce obsahují nezbytné prvky pro růst vlasů a udržování normálního stavu vlasů, jako jsou bílkoviny a biotin. Biotin jako potravinářská přídatná látka se doporučuje na zastavení vypadávání vlasů, avšak získaný s jídlem bude mnohem efektivnější. Kromě toho obsahují vejce leucin (zodpovědný za dělení buněk) a další aminokyseliny, které naše vlasy potřebují.

Mandle

Mandle obsahují vitamín E, který aktivuje růst a posiluje vlasy. 30 gramů mandlí (asi 15-20 kusů) obsahuje 70% denní normy. Navíc mandle obsahují takové užitečné látky jako je biotin, mastné kyseliny a vitamíny B.

Čtěte:  Fukušima a její vliv záření na ryby: Nejezte jídlo způsobující nádory!

Dýňová semena

Dýňové semena obsahují vitamíny B1, B2, B3 a B4, které jsou zodpovědné za růst vlasů, stejně jako B5 a B6, které obstarávají zdraví pokožky hlavy. Pokud trpíte vážným vypadáváním vlasů, musíte zahrnout ve vaší stravě i dýňový olej, neboť podle studií pomáhá i při těžkých formách tohoto onemocnění.

Čočka

Čočka je rekordním držitelem obsahu železa – jedním z nejdůležitějších prvků pro zdravý růst vlasů. Takže miska čočkové polévky obsahuje asi polovinu denní potřeby tohoto prvku. Navíc obsahuje zinek, cholin (normalizuje přívod krve do pokožky hlavy) a další užitečné prvky.