Babské radyPřírodní léčbaZdraví

5 účinných tipů pro prevenci pálení žáhy

Pálení žáhy je extrémně častým problémem, kterým trpí celá řada lidí. Pálení žáhy bývá často spojováno s některými druhy potravin a také s nadměrnou tělesnou hmotností.

Přinášíme 5 tipů, které vám můžou pomoci tomuto problému předcházet:

Toto není vhodné po jídle

Mnoho lidí zažívá pálení žáhy, protože chodí spát příliš brzy po jídle. Poloha vleže není vhodná pro žaludek a žaludeční kyseliny. Ideální doba jsou tři hodiny po jídle.

Konzumujte menší porce

Menší jídla po celý den jsou mnohem lepší než velké porce, které mohou způsobovat tlak v žaludku, čím se zvyšuje pravděpodobnost vylití žaludeční kyseliny obsažené v žaludku, ta pak způsobuje pálení žáhy.

Vyhýbejte se mastným potravinám

Pokud víte, že jste náchylní k pálení žáhy, snažte se konzumovat pokrmy s malým obsahem tuku. Konzumujte větší množství zeleniny.

Vyhýbejte se kořeněným potravinám

Ačkoli mají některé druhy koření protizánětlivé vlastnosti, bohužel mohou způsobovat problémy se žáhou. Konzumujte tedy pikantní a kořeněná jídla v omezeném množství.

Vyvarujte se alkoholu

Alkohol může způsobit to, že svaly kolem jícnu se uvolní, což dovolí žaludeční kyselině proniknout do jícnu. Snažte se snížit spotřebu alkoholu a určitě se vyvarujte jeho pití před spaním.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Filoména Božetěchová

Vzhledem k tomu, že je pro mě moje zdraví důležité, zajímám se o zdravý životní styl. Chci vědět, co je pro mě dobré, co mi pomůže upevnit si celkové zdraví, které potraviny či bylinky jsou vhodné a co je nového v trendech týkajících se oblasti zdraví a zdravého životního stylu.

Podobné články

Back to top button