Okra – též známá jako bamia – jedná z populárních výživných zelenin severovýchodního původu. Tato úžasná a zdravá zelenina je nám k dispozici kdykoli během roku. Nejlepší doba k získání „okry“ je však v raném podzimu, kdy plodiny v jižních státech dosahují svého vrcholu.

Okra je nutriční produkt, obsahuje zdravé živiny v podobě vitamínů a minerálů, které pomáhají léčit cukrovku i ledviny.

Okra má málo kalorií. Jedna okra má asi třicet kalorií. Jeden šálek okry obsahuje cca 3 g vlákniny, 2 g bílkovin, 7,6 g sacharidů, 0,1 g tuku, 21 mg vitamínu C, 8 mg kyseliny listové a 57 mg hořčíku. Přesně tyto ingredience jsou důvodem  našeho zdraví.

Nezáleží na tom, zda budete okru konzumovat v dušeném, vařeném, smaženém nebo nakládaném stavu. Okru nemusíte dokonce ani jakkoli konzervovat či skladovat – je k dostání po celý rok. To vše jsou užitečné informace. Okra snižuje příznaky astmatu, hladinu cholesterolu, posiluje imunitní systém, zabraňuje onemocnění ledvin a léčí i cukrovku. Lékařští experti dokonce tvrdí, že okra snižuje množství glukózy absorbované potraviny.

Metoda, jak použít okru ke kontrole hladiny cukru v krvi, je snadná. Nejdříve si vezměte čtyři paličky čerstvé okry a uřízněte jí „hlavičky a ocásky“. Dejte je do sklenice s vodou a nechte pracovat přes noc. Ráno je třeba vypít vzniklou směs, a to před snídaní. To vám pomůže k regulaci hladiny cukru v krvi.

Čtěte:  V tomto videu se dozvíte, proč nepraskat klouby

ZANECHAT ODPOVĚĎ