Není pochyb o tom, že česnek je běžnou složkou všech národních kuchyní po celém světě, a to vzhledem ke svým účinkům na naše zdraví.

Přes jeho nesčetné zdravotní výhody, také jeho jedinečná chuť a aroma obohatí všechny druhy pokrmů.

Známý česnek obsahuje silné léčivé vlastnosti, živiny, má nízký obsah kalorií (pouhých 42 na porci).  Disponuje vysokým obsahem vitamínu C, vitamínu B6, manganu, selenu, draslíku a vápníku.

Pravdou však je, že to největší bohatství z něj vytěžíte pouze za syrového stavu. Úplně nejlépe také uděláte, pokud si začnete pěstovat vlastní česnek bez chemických a nebezpečných látek.

Česnek snižuje riziko srdečních chorob a pomáhá tělu snadno zpracovávat cholesterol. Kromě toho také snižuje vysoký krevní tlak a posiluje imunitní systém – bojuje např. proti nachlazení. Jeho pravidelná konzumace snižuje riziko onemocnění běžnými viry až o 63%.

česnek

Jak si, ale vypěstovat česnek doma? Rozbijte hlavičku česneku a jeden stroužek zasaďte do vlhké a kypré půdy, špičatou hranou nahoru. Jakmile začne česnek klíčit, pravidelně jej zalévejte – ne však přelévejte!!!! Květy, které z nového česneku pokvetou, uřízněte – zachováte tak česneku jeho chuť.

Čtěte:  Jedna sklenka červeného vína se rovná jedné hodině cvičení

ZANECHAT ODPOVĚĎ