Všichni víme, že se říká – snídaně je nejdůležitější jídlo dne. To platí zejména v případě, že svůj den začínáte ovesnými vločkami. Tato super zrnka jsou totiž nutričně velmi bohatá a používají se již dva tisíce let v lékařství k léčení střevních potíží, kožních problémů, problémů s nervy atd.

ovesnéCo se tedy stane s naším tělem, které bude pravidelně užívat tuto typickou americkou snídani? Tak například vám ovesné vločky pomohou při léčbě dny. Nutriční přínos ovesných vloček je pak třináct gramů bílkovin v každé klasické malé porci, kterou dávkujeme naše snídaňové misky.

Tato malá porce poskytne našemu tělu dostatek manganu na celý den. Ovesné vločky jsou plné antioxidantů, vitamínu E, selenu a kyseliny fytové. Existují však i další živiny, které naleznete v tomto obilí – je to vitamín B1, biotin, molybden, fosfor, měď a hořčík.

Neustálá konzumace ovesných vloček k snídani může zabránit obezitě a přibývání na váze – to vše díky vysoce sytícím vlastnostem, kterými vločky disponují. Ovesné vločky vás navíc naplní energií a pozitivně účinkují také na náš organismus. Jako obrovský zdroj energie poskytují vlákninu celému tělu a pomáhají při trávení. Nízký glykemický index vloček poskytne vašemu tělu dostatek energie na celý den, a to bez kapky cukru v krvi.

Snídaně v podobě ovesných vloček může také snížit celkový příjem kalorií až o 81 procent. Zároveň vám vločky svou sytostí zabraní přejídání se během celého dne. To má za následek stimulaci hubnutí a transformaci těla.

Mezi další zdravotní výhody ovesných vloček patří snižování hladiny cholesterolu, rizika kardiovaskulárních chorob a srdečního selhání. Dále ovesné vločky zlepšují imunitu, stabilizují hladinu cukru v krvi a snižují riziko vzniku diabetu druhého typu. Vločky jsou vynikajícím zdrojem vlákniny, která pomáhá předcházet vzniku rakoviny prsu. Vločky předchází dětskému astmatu. Jsou alternativou pro lidi trpící celiakií nebo nesnášenlivostí lepku. Vločky pomáhají k dlouhověkosti.

Čtěte:  Sassy: 4 denní kúra, která pomůže zhubnout v pase až o 10 cm

Vločky se nabízí v různých verzích zpracování. Některé jsou vhodné k snídani, snadno se žvýkají, jiné jsou tvrdší. Míchat je lze s jogurtem, mlékem, sirupy a zpracovávat je můžeme do muffinů, sušenek, různých tyčinek apod.

ZANECHAT ODPOVĚĎ